Azután megtérnek Izráel fiai, keresni fogják Istenüket, az Urat (...): remegve fordulnak az Úrhoz, az ő jóságához az utolsó napokban. (Hós 3,5)

Mert Isten az, aki munkálja bennetek mind a szándékot, mind a cselekvést az ő tetszésének megfelelően. (Fil 2,13)

Továbbtanulási beszámoló: Gruner Benedek

Mindenekelőtt szeretném tisztázni, hogy az a vélemény, amit a következőkben olvasni fogsz, azt a BME Járműmérnöki Karon szerzett tapasztalataim alapján írtam.

A kisvárosi élethez voltam hozzászokva, emiatt egy picit tartottam is a budapesti zsongástól. Ennek ellenére már az első hónapban sikerült megszeretnem a nagyvárosi létet, hiszen rengeteg lehetőséget, valamint programot nyújtott számomra.

2019 szeptemberében kezdtem el egyetemi tanulmányaimat azon egyetem azon szakán, ahol mindig is tanulni szerettem volna. Annak ellenére, hogy sajnos a gólyatáborban nem volt lehetőségem részt venni, sok jó barátot szereztem már az első héten is, akiknek köszönhetően sokkal könnyebben elviselhetők az egyetem nehézségei. Pár hét elteltével a BME Formula Racing Team tagfelvételt hirdetett, ahova egy motivációs levél megírása, illetve egy interjú lebonyolítása után felvételt nyertem. A versenycsapat teljes egészében egyetemi hallgatókból áll és elektromos versenyautók építésével foglalkozik. Ezen járművek megépítését követően a csapat Európa szerte versenyzik velük. Ez egy rendkívül jó lehetőség számomra, hiszen megismerhetem az autógyártás legapróbb részleteit is. Jelenleg csapatunk egy elektromos formula autón, valamint egy önvezető versenyautón dolgozik. Igaz, hogy a koronavírus meghiúsította a nyári versenyeket, a csapat kitartása és motiváltsága nem változott.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Korompai Virág

Végzősként, a pályaválasztás komoly döntésére kényszerülve szerintem mindenki elkezd B-, C-, esetleg D-terveket gyártani a jövőjéről, alternatívát találni minden eshetőségre. Erre biztatnak a szüleink, a tanáraink, s ezt diktálja a józan ész is: hogy tervezzünk – és persze ezt tettem én is, mikor még a felvételi leadásának utolsó pillanataiban is azon igyekeztem, hogy a megfelelő szakokat jelöljem meg a második, illetve harmadik helyen. Mint utólag kiderült, nem volt sok értelme a tépelődésnek: a felvételi értesítőmben ugyanis az állt, hogy bekerültem az általam elsőként választott szakra, és most, közel a második félévem végéhez, egészen biztos vagyok abban, hogy sehol se lehettem volna annyira boldog és elégedett, mint itt, a Debreceni Egyetem Pszichológia Intézetében. 

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Kasuba Kristóf

2015-től 2019-ig jártam a Vajda Péter Evangélikus Gimnáziumba. Már a beiratkozásomnál tudtam, milyen pálya felé kívánok orientálódni, és hogy melyik egyetemre fogok jelentkezni. Általános iskola végén már feltérképeztem, milyen tantárgyak és hivatások érdekelnek, ennek megfelelően tanultam a gimnáziumban is, hogy a jövőben katonatisztté avassanak. Véleményem szerint erre bármelyik diák képes, aki időben megfigyeli magán, milyen érdeklődési körökkel rendelkezik, és hogy azokhoz milyen munkák állnak a legközelebb.

Én a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Karának katonai vezetői szakára jelentkeztem, oda is nyertem felvételt. Az első és második félévemben kiemelkedő fontosságot tulajdonított az egyetem a hadtörténelem és szakmai angol tantárgyakra, a felsőbb tagozatos diákok tapasztalatai alapján ez az összes félévre elmondható.  Humán beállítottságomnak köszönhetően könnyen veszem ezeknek a tárgyaknak az akadályait.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Zima János

A gimnázium elvégzése után a Szent István Egyetem Élelmiszermérnöki karán kezdtem meg az új tanévet Budapesten. Az új környezetbe való beilleszkedés szerencsére zökkenőmentes volt. A tanárok nagyon segítőkészek és a közösség is nagyon összetartó. Szívesen ajánlom az egyetemet mindenkinek, aki szereti a biológiát és kémiát, illetve a fizikától sem riad vissza. Azoknak is figyelmébe ajánlom, akik orvosira, esetleg gyógyszerészetire készülnek. B tervnek nagyon hasznos, ugyanis a kémia biológiát tanulni kell és az újrafelvételizésnél már könnyebb dolgotok lesz, ha még lesz hozzá kedvetek.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Kós Benedek

Érettségi után a tanulmányaimat a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi karán folytatom gazdálkodás és menedzsment szakon. Azonban nem volt kérdés, hogy a kajakozás marad számomra az első, így nappali tanrend helyett a távoktatást választottam. A tanítás blokkrendszer keretein belül történik, ahol egy évre előre elérhetőek a tantárgyak és a hozzájuk kapcsolódó online tananyag.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Kozma Márk

Első éves hallgató vagyok a budapesti Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Karán. Kezdjük kicsit korábban, a tizenkettedik osztály utolsó hónapjával.

Emlékszem, mindenki gőzerővel készült az érettségi vizsgákra, tudtuk, hogy ebben az évben csak egy esélyünk lesz bizonyítani azt, amire hosszú évek óta készülünk. Nem volt egyszerű tanév, hiszen fel kellett készülnöm az emelt szintű biológia, illetve kémia érettségikre. Visszagondolva mosolygással tölt el, ahogyan az utolsó napokban is próbáltunk minden információt összegyűjteni Detti, Julika, illetve Marika nénitől. Elérkezett az érettségik napja. Megkaptuk azokat a feladatlapokat, amelyekre 4 éve „vártunk”. Az érettségik abszolválása után már csak hátra kellett dőlnünk, és várnunk a ponthatárok kihirdetését. Természetesen hatalmas volt az öröm, mikor megérkezett a telefonomra az a bizonyos SMS, hatalmas kő esett le a szívemről, mikor megtudtam, hogy felvettek. A nyár maradék része nagyon gyorsan eltelt, egy-kettőre a postaládában találtam a Semmelweis Egyetem egyedülállóan hosszú, hat napos gólyatáborára szóló meghívóját.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Lauday Marcell

Valószínűleg mondanom sem kell, hogy nem egészen úgy alakult a 2019/20-as tanévem, ahogy azt terveztem. Bár talán azt is túlzás mondani, hogy bármit is valaha elterveztem volna. Mindig is csak sodródtam az árral, hagytam, hogy úgy alakuljanak a dolgok, ahogy nekik tetszik. Nem nagy életbölcsesség, de eddig bevált nekem.

2019 szeptemberében vette kezdetét egyetemista karrierem az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán, keleti nyelvek és kultúrák, azon belül is japán szakirányon. Sose volt kérdéses, hogy valamilyen úton-módon, de nyelvekkel szeretnék a jövőben foglalkozni, vagy idegen nyelvek segítségével valami egyéb érdekességgel. Létező társadalmi jelenség a japánmánia, ennek a betegségnek estem áldozatául a gimiben, és bár a mániás korszakomból azóta kinőttem, az érdeklődés megmaradt, és ennek az érdeklődésnek köszönhetően lyukadtam ki ott, ahol vagyok. Illetve nem vagyok, mert beütött a #maradjotthon apokalipszis mindenki nagy örömére.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Urbancsok Anett

Jó szerencsét!

Ezzel a mondattal kezdődött el az én egyetemi életem első napja, ugyanis Sopronban így köszönnek a diákok és tanárak egyaránt. Kezdetét vette a bALEKhét, ahol a 4.éves erdőmérnökök és 3. éves vadgazda-, környezet- és természetvédelmi mérnökök voltak a házigazdáink. Ezt a hetet Sopronban töltöttük, amikor is kis csoportokba rendeződve megismertük egymást és a várost, ahol egyetemi éveinket fogjuk tölteni. Szeptemberben pedig elkezdődött a tanítás. Soha nem gondoltam volna, hogy a tanulás mellett más próbatételeket is ki kell állnom. A Firmáink (felsőbb évesek) minket elsősöket – akkor még pogányokat – sok és nehéz feladat elé állítottak.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Urbán Roberta

Hatalmas öröm volt számomra, amikor július 24-én kiderült, felvételt nyertem a Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Karára. Nagyon régóta készültem erre, gimnáziumi éveim alatt is ez a cél lebegett a szemeim előtt. Innen is köszönöm Julika néninek és Detti néninek, hogy végig a segítségünkre voltak.

A várakozás, boldogság és izgalom ellenére mégis nehézkesen kezdődött a szeptember. Megterhelő volt itthon hagyni a családomat, a barátaimat, a megszokott mindennapokat. Ez rá is nyomta sajnos a bélyeget az első másfél hónapomra. Szerencsére október végére már sikerült megszoknom az új környezetet, helyzetet.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Bondor Boglárka

Ezt a tanévet a University of South Wales Cardiff-ban található kampuszán kezdtem, Theatre and Drama tanszakon – röviden és tömören színészkedést és mindent, amit a színházhoz köthetünk tanulok. Legyen az kamera előtti szereplés, színpadi jelenetek, rendezés vagy a függöny mögötti technikai irányítás, mindenbe belenézünk. Mibe többé, mibe kevésbé. Az én kedvenc tárgyam persze a Practical Lab, ahol színészkedéssel, színészkedési módszerekkel, látómódokkal foglalkozunk. Nagyon szeretem a környezetet, ahova kerültem, rengeteg lehetőséget biztosít az egyetem.

Bővebben ...

Képzéseink

Diákjaink az egyetemen