Az Úr pedig megszánván ezt a szolgát, elbocsátá őt, és az adósságát is elengedé néki.
Máté 18,27

Készülnek a robotok

A Vajda Péter Evangélikus Gimnázium sikeresen pályázott a Nemzeti Tehetség Program keretében, és így útjára indíthatott egy tehetséggondozó szakkört. Ennek során a kiválasztott tanulók megismerkedhetnek a robottechnika, a programozás alapjaival. A program segítségével a korábban beszerzett LEGO MINDSTORMS EV3 készletekhez további szoftvereket, és eszközöket vásárolhat az iskola, továbbá a programban résztvevő tanulók több tanulmányúton vehetnek részt az iskolai foglalkozások mellett.

Az előkészületek után elkezdődött a készletek használatba vétele, az első alapmodellek elkészítése. Ami talán a felnőtteknek fejtörést okozhat, az a LEGO-n felnőtt nemzedék számára szinte gyerekjáték. Így már az első foglalkozáson is mozgásba tudtak hozni néhány robotot. Persze a neheze ezután jön, hiszen önálló ötletekkel, egyedi tervek alapján kell majd különböző problémákat megoldó robotokat készíteniük, és az ehhez szükséges programot megírni. A bonyolult mozgásformák megtervezésekor a robotok az információkat érzékeny érzékelők, szenzorok útján gyűjtik be, és ezen adatok alapján lehet mozgásukat, tevékenységüket szabályozni.

Az első tanulmányúton is túl vagyunk. Jó kapcsolatokat ápolunk a békéscsabai Belvárosi Gimnáziummal, ahol szintén működik Öveges laboratórium, és ahol már néhány éve működik hasonló program. A kis csapat ellátogatott ide, és az ott dolgozó kolléga, és tanulók tapasztalatait igyekezett megfigyelni. Láthattunk már kész, működő robotokat, ötleteket kaptunk megoldandó problémákra. Végül a két csapat közösen is elkészített néhány robotot. A mobiltelefonokra letöltött alkalmazás segítségével távirányított robotokkal már rögtönzött foci bajnokságot is tartottunk.

Az itt szerzett tapasztalatok birtokában alig várjuk, hogy a jövő héten folytathassuk a munkát saját iskolánkban

A program keretében a szakköri foglalkozásokon túl egy szegedi, és egy kecskeméti kirándulásra, valamint több bemutatóra is sor kerül, ahol a diákok bemutathatják elért eredményeiket az érdeklődőknek.

 

  • vpeg100
  • vpeg101
  • vpeg102
  • vpeg103
  • vpeg104
  • vpeg105
  • vpeg106
  • vpeg107
  • vpeg108
  • vpeg109
  • vpeg110
  • vpeg111
  • vpeg112
  • vpeg113
  • vpeg114
  • vpeg115
  • vpeg116
  • vpeg117
  • vpeg118
  • vpeg119
  • vpeg120
  • vpeg121
  • vpeg122
  • vpeg123
  • vpeg124
  • vpeg125
  • vpeg126
  • vpeg127
  • vpeg128
  • vpeg129
  • vpeg130
  • vpeg131
  • vpeg132
  • vpeg133
  • vpeg134
  • vpeg44
  • vpeg45
  • vpeg46
  • vpeg47
  • vpeg48
  • vpeg49
  • vpeg50
  • vpeg51
  • vpeg52
  • vpeg53
  • vpeg54
  • vpeg55
  • vpeg56
  • vpeg57
  • vpeg58
  • vpeg59
  • vpeg60
  • vpeg61
  • vpeg62
  • vpeg63
  • vpeg64
  • vpeg65
  • vpeg66
  • vpeg67
  • vpeg68
  • vpeg69
  • vpeg70
  • vpeg71
  • vpeg72
  • vpeg73
  • vpeg74
  • vpeg75
  • vpeg76
  • vpeg77
  • vpeg78
  • vpeg79
  • vpeg80
  • vpeg81
  • vpeg82
  • vpeg83
  • vpeg84
  • vpeg85
  • vpeg86
  • vpeg87
  • vpeg88
  • vpeg89
  • vpeg90
  • vpeg91
  • vpeg92
  • vpeg93
  • vpeg94
  • vpeg95
  • vpeg96
  • vpeg97
  • vpeg98
  • vpeg99

 

Képzéseink

Diákjaink az egyetemen