Matematika online: hagyományos kontra digitális tábla
- Részletek
- Készült: 2021. január 14. csütörtök, 13:08
A tantermen kívüli munkarendre való átállás minden pedagógust és diákot nagy feladat elé állított.
Vannak tantárgyak, amelyek könnyebben, míg mások nehezebben helyezhetők át online térbe. Általános vélemény például, hogy az informatika órákat szinte zökkenőmentesen adaptálni lehet az új helyzetre. A kiscsoportos nyelvi foglalkozások megtartására is igen sok jól használható módszert tudnak a kollégák alkalmazni.
Kétség kívül talán legnehezebb helyzetben a természettudományos tárgyak és a matematika került. Hagyományos keretek között is nehezebben boldogul velük több diák. A matematika, mint kötelező érettségi tárgy különösen fontos, és a lemaradás nehezen pótolható.
Iskolánk matematika tanárai a tavasz folyamán igyekeztek minél előbb valami megoldást találni. Így az őszi időszak már nem ért váratlanul minket, és mindenki kiválasztotta a számára leginkább használható módot.
Két fő „irányzat” alakult ki. Van kolléga, aki ragaszkodik az iskolai tanteremhez és táblához. Kétségtelen, hogy a jól megszokott táblánkon szebben, egyszerűbben tudunk írni, rajzolni. Továbbá nagy előny, hogy a magyarázat közben folyamatosan látható a pedagógus is, és ő is láthatja a diákokat, hacsak monitoron keresztül is. Az iskola által beszerzett digitális táblát is többen használják. Ennek előnye, hogy otthonról tarthatók az órák, az óra teljes anyagában oda-vissza lehet kalandozni, és egy képként elmenthető. Az biztos, hogy ennek kezelését még gyakorolnunk kell. Bármelyik módszert használva az órák élőben tarthatók, szükség esetén felvehetők, visszanézhetők. Ennek eredményeképpen az iskolai matematika órák döntő többsége online kerül megtartásra, annak során a pedagógus és a tanulók között folyamatos a kommunikáció.
Az órák megtartásánál is nehezebb feladat talán a tanult ismeretek visszakérdezése, a tanultak értékelése. Itt még nem dőlt el a tanulók kontra tanárok közötti „technikai küzdelem”, de mindkét fél nagyon igyekszik.
Kszm