Én veled leszek – így szól az Úr –, és megszabadítalak. (Jer 30,11a)

Első védekezésem alkalmával senki sem volt mellettem, mindenki elhagyott. Ne számítson ez bűneik közé! De az Úr mellém állt, és megerősített… (2Tim 4,16–17a)

„Műtárgyak élő modellekkel” pályázat

„Mielőtt a gyermek beszélne, már énekel. Mielőtt írna, már rajzol. Ahogy feláll, már táncol. A művészet alapvető része az emberi életnek.”

Phylicia Rashad

 

Az idei tavasz más, mint a többi. A digitális oktatás új utakat nyitott az iskolák történetének fejezetében. Körülöttünk minden megváltozott, minden átértékelődött és minden új formát öltött. Művészetkedvelő emberként evidensnek tartom az innovációt, szeretem a kihívásokat, az ismeretlen és járatlan utakat. Internet böngészés közben az ember gyakran találkozik érdekes elképzelésekkel, melyek lehetőséget kínálnak helyi közösségek, iskolák számára is látványos és maradandó emlékek készítésére.

„Az alapötlet a Getty Múzeumtól származik: az intézmény arra buzdította otthon ragadt látogatóit, hogy készítsenek magukból műtárgyat, ötletekért pedig böngésszék az intézmény gyűjteményeit.” (Fidelio)

Diákjaink számára is meghirdettük ezt a kezdeményezést fotópályázatként, abban bízva, hogy magukkal ragadja őket is a szereplési és alkotói vágy a művek tanulmányozása közben.

Hosszas válogatás, nézelődés előzi meg egy-egy fotó elkészítését. Rajztanárként elmondhatom magamról, hogy rengeteg festményt ismerek és számtalan új művel kerülök kapcsolatba nap, mint nap. Az internetnek és a digitális oktatásnak köszönhetően most még több időt szentelek az ismereteim bővítésére - tesszük ezt mindnyájan kényszeredett helyzetben.

Én, személy szerint olyan képek parafrázisait készítettem el, amelyek kifejezik a humort, a vidámságot, vagyis pozitív életszemléletet tükröznek. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen gyerekeim is, hozzám hasonlóan, rajonganak a művészetekért és örömmel állnak modellt a festmények szereplői helyett mindenféle maskarába öltözve. Alapvetően a festmények parafrázisain különös gondot kell fordítani a jelmezek, kellékek, a háttér, a fényviszonyok továbbá a pózok és arckifejezések pontosságára is. Természetesen nem jelent problémát egy-egy alkotás újraértelmezése sem, hiszen nincsenek megkötések, előírások. Ennek a szabadságnak köszönhetően a diákok széles spektrumát mutatták be az egyéni elgondolásoknak, ötleteknek.

Egyik-másik tanuló örömmel írta le, milyen jól szórakoztak a fotó készítése közben, vagy annyira belemerültek a képek válogatásába, azt sem tudták, melyiket készítsék el. Valóban ezeknek a képeknek az elkészítése idő és munkaigényes, továbbá nem árt, ha több személyt is bevonunk az alkotói folyamatba.

 Természetesen ezek a művek a világhálón is nagy népszerűségnek örvendenek, hiszen életszerűek, nem nélkülözik a humort és egy kis bepillantást engednek abba a szférába, ami modern művészekké avanzsálja magát a készítői közeget. Eközben elmélyültebben és feltűnés nélkül propagáljuk a művészetek minél szélesebb körben történő elterjedését.

Murányi Viktória, szaktanár

 

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28

Képzéseink

Diákjaink az egyetemen