Törjetek föl új szántóföldet, mert ideje, hogy keressétek az Urat, míg majd eljön, és hullatja rátok az igazság esőjét. (Hós 10,12b)

Öltsétek fel az új embert, aki Isten tetszése szerint valóságos igazságban és szentségben teremtetett. (Ef 4,24)

Délvidéki kirándulás

2019.11. 08-10-ig iskolánk néhány tanulója egy délvidéki kiránduláson vehetett részt a Rákóczi Szövetség szervezésében.

Péntek reggel kezdődött az utazás, mi Hódmezővásárhelyen csatlakoztunk a többi iskolához, innen vittek tovább minket Zentára, a Rákóczi Szövetség középiskolásokat megszólító új rendezvénysorozatára, a Középiskolás Légy-Ott! találkozóra. A vajdasági középiskolások mellett 9 magyarországi iskola és a temesváriak is részt vettek ezen a rendezvényen, melynek célja, hogy a középiskolások minél szélesebb rétegéhez eljussanak a Rákóczi Szövetség üzenetei, programjai, lehetőségei. A résztvevők találkozhattak a Középsuli.hu csapatával is. A nap fő programja a ByeAlex és a Slepp koncertje volt. Ezután elindultunk Tóthfalura elfoglalni a szállást.

Szombaton ismét Zenta felé vettük az irányt. Bejártuk a város összes nevezetességét, többek között a városházát, a zentai csata emlékművet, és az 1944-es magyar áldozatok emlékművét is, ahol leróttuk tiszteletünket. Innen Törökbecsére indultunk. Itt megtekintettük a Hungária szobrot, majd részt vettünk a Ricsaj elnevezésű magyar népművészeti fesztiválon. A fesztivál után elfogyasztottuk vacsoránkat, majd visszatértünk a szállásra.

Vasárnap reggel körbevezettek minket Tóthfaluban, megnéztük a kis falu megannyi beruházását, majd Szabadkára utaztunk. Itt a zsinagóga megtekintése után egy újabb városnézés következett, melynek végén felszálltunk a buszra, és hazafelé vettük az irányt.