Törjetek föl új szántóföldet, mert ideje, hogy keressétek az Urat, míg majd eljön, és hullatja rátok az igazság esőjét. (Hós 10,12b)

Öltsétek fel az új embert, aki Isten tetszése szerint valóságos igazságban és szentségben teremtetett. (Ef 4,24)

Ifi tábor a hegyekben

A „De ne válj semminek a rabjává” pályázat lehetőséget nyújtott arra, hogy egy hétre elvigyük az Ifi klub tagjait táborozni. Választásunk Bodrogkeresztúrra esett, ahonnan busszal könnyen elértük a szebbnél szebb látnivalókat.

Megérkezésünk napján gyalogosan fedeztük fel a környéket. Jól esett a 4 órás utazás után mozogni egy kicsit a friss levegőn! A Panoráma Kilátó-Ponton gyönyörű látvány fogadott: a kisebb-nagyobb dombok között megbúvó falvak, az ősz színeiben pompázó erdők és a Bodrog! Másnap Sárospatakra kirándultunk, a vár és a Megyer-hegyi tengerszem felejthetetlen élményt nyújtott. A hosszú, emelkedőkkel és kövekkel tarkított útért kárpótolt minket a sziklák közt található tengerszem. A következő nap leróttuk tiszteletünket Kazinczy Ferenc síremlékénél, majd gyönyörű napsütésben sétáltunk az emlékparkban. A Magyar Nyelv Múzeumának interaktív kiállítása lenyűgözött minket! Többen lelkesen próbálták ki a különböző elemeket: fülhallgatós felismerés, kvízjáték, képkirakó, játék a szlenggel.

Kirándulásunkat bobozással zártuk a zempléni kalandparkban. Óriási élmény volt! A vasárnapot mi is megszenteltük. Meghallgattuk Gerlai Pál tokaji lelkész áhitatát a reformációról és az evangélikus öntudatról. A finom három fogásos ebéd után pedig szabad program volt: néhányan biciklire pattantak, mások sétáltak egyet a Bodrog-parton, fociztak vagy röplabdáztak. Hétfői úticélunk Szerencs volt. A Zempléni Múzeumban a képeslap kiállítás tetszett talán a legjobban. Természetesen a csokigyár mintaboltját sem hagyhattuk ki, ahol sok finomságot vásároltunk! Egy kis fürdőzésre megálltunk a Miskolc-tapolcai barlangfürdőben, jól esett megmártózni a meleg vízben a hűvös, esős időben. Keddre maradt a Tokaji Múzeum, ahol a város történetét, régészeti, néprajzi anyagát, természeti kincseit és kiterjedt pincerendszerét tekinthettük meg. Az esték remek hangulatban teltek: volt társasjáték, ping-pongozás, filmnézés. Mindeközben rengeteget nevettünk, és éjszakába nyúlóan beszélgettünk.

Az utolsó napon szomorúan vettünk búcsút szállásunktól és a konyhás néniktől, akik kedvességükkel és mosolyukkal nagyon belopták magukat a szívünkbe. Hazafele jövet megálltunk Debrecenben és a fiatalok kaptak néhány óra kimenőt a városban.

Nagyon köszönjük az iskola támogatását! Fantasztikus élményekkel gazdagodva tértünk haza! Remek tábor volt!