Bálám ezt felelte…: Ha nekem adja Bálák a házát tele ezüsttel és arannyal, akkor sem szeghetem meg Istenemnek, az Úrnak a parancsát… (4Móz 22,18)

Mi nem olyanok vagyunk, mint sokan, akik nyerészkednek Isten igéjével, hanem mint akik tiszta szívből, sőt Istenből szólunk Isten előtt Krisztusban. (2Kor 2,17)

„Műtárgyak élő modellekkel” pályázat

„Mielőtt a gyermek beszélne, már énekel. Mielőtt írna, már rajzol. Ahogy feláll, már táncol. A művészet alapvető része az emberi életnek.”

Phylicia Rashad

 

Az idei tavasz más, mint a többi. A digitális oktatás új utakat nyitott az iskolák történetének fejezetében. Körülöttünk minden megváltozott, minden átértékelődött és minden új formát öltött. Művészetkedvelő emberként evidensnek tartom az innovációt, szeretem a kihívásokat, az ismeretlen és járatlan utakat. Internet böngészés közben az ember gyakran találkozik érdekes elképzelésekkel, melyek lehetőséget kínálnak helyi közösségek, iskolák számára is látványos és maradandó emlékek készítésére.

„Az alapötlet a Getty Múzeumtól származik: az intézmény arra buzdította otthon ragadt látogatóit, hogy készítsenek magukból műtárgyat, ötletekért pedig böngésszék az intézmény gyűjteményeit.” (Fidelio)

Bővebben...

Evangélisták és reklámgrafikák

Az egyik legnagyobb kihívás a diákok számára ember alak, vagy portré rajzolása. Meglepően sokan mégis bátran nekivágtak ennek a feladatnak, miközben lehetőségük volt az evangélistákat szimbolizáló állatok megrajzolására is. A rajzok az ókeresztény művészet témaköréhez kapcsolódóan készültek és az iskola szeptemberi dekorációiként lesznek megtekinthetőek.

Bővebben...

Mirodalmunk

Vannak tantárgyak, amelyek digitális oktatása még évtizedek múlva is a felsőkategóriás humor kiapadhatatlan forrása lesz. Ilyen a test nevelése home office-ban, de a dráma is, ami voltaképp cselekvést jelent, úgyhogy belátható, természetéből fakadóan erős paradoxon bed office-ból művelni.

Járvány idején sok szeretett gyakorlatunkról, játékról le kellett mondanunk, de helyette kicsit elmerültünk a kortárs irodalom alkotófolyamatában. Kreatív írás feladatként kapták a drámások, hogy karantén  hívószóra, műfaji kötöttség nélkül hozzanak létre minimum fél oldalas szöveget. A beadott munkák többsége túlnőtt a házi feladatokkal szembeni elvárásokon. Kedves, néhol vicces, néha fájdalmas önvallomások, rímes, míves életképek, humoreszkek. Ez a spontán módon antológiába rendeződött anyag megkívánta a megjelenést, és hogy címet, nevet kapjon. Hát kapott: Mirodalmunk.   

Bővebben...

A Mi városunk, Szarvas

Helyi kezdeményezésként indult az idei tanévben ezzel a címmel rajzpályázat, melynek célja: bemutatni, mit jelent a felnövekvő nemzedék számára ez a település.

Évfolyamonként 10-10 diák munkáját lehetett benyújtani a
 "SZARVASÉRT" ALAPÍTVÁNY Kuratóriumához. Nagyon igényes és különleges alkotások készültek, melyek egy része Szarvas természeti szépségeit, más része műemlékeit, illetve kulturális életének egyediségét jeleníti meg. Nem maradhatott el a város egykori kiemelkedő földrajzi helyzetét jelző malom ábrázolása, valamint a helyi címer modernizált alakban történő feldolgozása sem.

Bővebben...

Végzősök köszöntése

Tisztelt Ünneplő Gyülekezet!

Kedves Ballagó Diákok!

 

Így szokott kezdődni az igazgatói beszéd a ballagáson. Sajnos ezt az élet most átírta. Természetesen most is nagy szeretettel köszöntöm a kedves jelenlévőket, de nem a templomban, a megszokott módon, hanem minden kedves nézőt a televíziókészülékek előtt.

Azzal szokott folytatódni, hogy itt vagyunk együtt, így, utoljára, és ennek a napnak minden pillanata értetek van, rólatok szól. Hát most ezt sem mondhatom, hiszen az a nap, aminek ti vagytok a főszereplői, az idén sajnos elmaradt.

Bővebben...

Végzős diákok díjazása a Vajdában

A kialakult veszélyhelyzet sem akadályozhatja meg, hogy díjazzuk a négy év alatt nyújtott kiemelkedő teljesítményeket. A jutalmakat és díjakat a Szarvasi Vajdás Öregdiákok Baráti Köre és a Vajda Péter Alapítvány támogatásával tudjuk átadni. Köszönjük mindkét szervezetnek ezt a lehetőséget.

Sajnos ezeket most nincs mód személyesen átadni. Reméljük, hogy a veszélyhelyzet elmúltával, legkésőbb a tanévnyitón ezt megtehetjük.

Legrangosabb elismerésünk a Vajda díj, melyet az iskola kiemelkedő tanulmányi és sporteredményt elért tanulója kaphat.

Bővebben...

Felvételi eredmények 2020.

Tisztelt Szülők!

Kedves Leendő Vajdás Diákok!

 

A mai napon a felvételi eredményekről a tájékoztatást az általános iskolák felé továbbítottuk, ahonnan Önök azt hamarosan megkapják.

Az iskolából érkező hivatalos tájékoztatás megérkezéséig, az alábbi listán a tanuló OM azonosítója alapján tájékozódhatnak.

Tájékoztatom továbbá, hogy a beiratkozással kapcsolatban a veszélyhelyzet alakulásától függően később küldünk részletes tájékoztatást.

Bővebben...

Érettségi tájékoztató - írásbeli

Tisztelt Szülők!

Kedves Érettségiző Diákok! 

A jelenleg érvényben lévő 119/2020. (IV.16.) Kormányrendelet a veszélyhelyzet során az érettségi vizsgák 2020. május-júniusi vizsgaidőszakban történő megszervezéséről rendelet értelmében az érettségi vizsgák 2020. május 4-én (hétfőn) megkezdődnek.

Bővebben...

Az Öveges-labor is hazaköltözött

Iskolánkban évek óta sikeresen és eredményesen működik az Öveges-laboratórium, ahol saját diákjainkon túl a környék 10 általános iskolájából is fogadunk tanulókat kísérleti foglalkozásokra.

A laborban dolgozó kollégák az otthoni oktatás során sem mondanak le a kísérletek végzéséről. Természetesen a laborban lévő eszközökkel a diákok odahaza nem rendelkeznek, de ötletesen, a háztartásban megtalálható eszközökkel is sok kísérlet elvégezhető.

Az online fizika órák alkalmával sok ilyen feladatot kapnak a tanulók. A 9. évfolyamosok a mozgásokról tanulnak. Egy felfüggesztett fakanál, egy befőttesüvegre helyezett vonalzó, és máris vizsgálható az egyensúly, a forgatónyomaték.

Bővebben...

Új tanítási módszer szlovák órán is

Egy hónap telt el a digitális tanítás kezdete óta. Ez az új módszer a megszokott napirendünk átformálásához vezetett a diákok, tanárok és a szülők körében egyaránt. Hozzá kellett szoknunk ahhoz, hogy otthon is úgy osztjuk be az időnket, hogy ebben a nem egyszerű folyamatban is haladjunk a tananyaggal, hogy a tanítványainknak lehetőséget biztosítsunk új ismeretek elsajátítására és a meglévők megszilárdítására a szlovák nyelv oktatásában is. Nekem legjobban a személyes kapcsolat hiányzik, amit nem helyettesít az online ismeretátadás sem. Megkérdeztem diákjaimat, mi a véleményük, tapasztalatuk az eltelt egy hónap után.

Bővebben...

Képzéseink

Diákjaink az egyetemen